- Co mówić i jak mówić
- Świadomość celu w przekazywaniu informacji
- Ćwiczenia precyzji mówienia
- Ćwiczenia jasności, przejrzystości i spójności przekazu
- Stosowanie pytań
- Stosowanie przykładów
- Test osobowości Hartmana w kontekście potrzeb i przeszkód poszczególnych Uczestników w komunikacji
- Określenie własnego stylu w komunikacji
- Analiza swojego sposobu interakcji z innymi - okno Johari
- Funkcje komunikacji niewerbalnej
- Komunikaty niewerbalne – ćwiczenie
- Komunikaty interakcyjne
- Emocje w komunikacji niewerbalnej: jak z nich korzystać
- Zakłócenia komunikacji – ćwiczenie
- Bariery komunikacyjne
- Bariery utrudniające słuchanie – ćwiczenie
- Zakłócenia komunikacji w bliskich relacjach
- Parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, ocena, interpretacja - jako techniki znoszące bariery w komunikacji
- Budowanie przekonań oraz umiejętności sprzyjających nieoceniającemu komunikowaniu
- Cztery kroki skutecznego słuchania
- Czym jest aktywne słuchanie
- 4 uszy i 4 usta w komunikacji
- Asertywna odmowa, pochwała, krytyka - odgrywanie scenek
- Asertywne wyrażanie złości
- Wyrażanie próśb/ poleceń
- Analiza transakcyjna E. Berne'a
- Rozwiązywanie konfliktów (style reakcji na konflikt, etapy)
- Model stylów reakcji na konflikt - test oparty na samoocenie uczestników
- Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązanie
- Odgrywanie scenek
- Argumentacja
- Kontrargumentacja
- Język korzyści
- Stosowanie przykładów
- Stosowanie "pomagaczy" takich jak: diagramy, tabele, wykresy, piktogramy, zdjęcia
O tym kursie
Metody i techniki wykorzystane podczas szkolenia
- Prezentacja materiału i technik przez trenera
- Praca własna uczestników
- Ćwiczenia z kamerą
- Odgrywanie scenek
- Coachingowe metody pracy
- Dyskusja z uczestnikami
Czego się nauczysz?
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik:
- Poprawnie się komunikuje.
- Dopasowuje komunikat do odbiorcy.
- Rozumie potrzeby innych.
- Aktywnie słucha komunikatów.
- Precyzyjnie i spójnie przekazuje informacje.
- Precyzyjnie zadaje pytania.
- Właściwie reaguje w sytuacjach konfliktowych.
- Zwraca uwagę na przyczyny konfliktu danych.
- Prezentuje postawę asertywną.
- Rozumie potrzebę rozwiązywania konfliktów.
- Argumentuje swoją postawę.
- Ma świadomość siły przekazu werbalnego i niewerbalnego.
- Certyfikat NTG – honorowany na terenie całego kraju
- Autorskie materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź papierowej
- Gwarancja jakości szkolenia
- Materiały szkoleniowe, notatnik, długopis
- Kontakt z trenerem po szkoleniu
- Kawa, herbata, słodki poczęstunek
Spółka posiada wpis do ewidencji placówek niepublicznych Nr ew. ES.VIII.4320-6/p.n./2003 wydany z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi
Zachęcamy firmy do uzyskania możliwości dofinansowania na szkolenia oferowane przez naszą firmę. W obecnej chwili istnieją dwa sposoby dzięki którym możesz uzyskać dofinansowanie.
- Szkolenia dofinansowane do 80% z funduszy europejskich - Baza Usług Rozwojowych (BUR). Dofinansowanie dostępne jest dla wszystkich firm zatrudniających średniorocznie do 250 pracowników (maksymalnie średnie przedsiębiorstwo)
- Szkolenia dofinansowane z Krajowego Funduszu Szkoleniowego - dofinansowanie do 100%. Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa oraz kapitału.
Nasi pracownicy pomogą uzyskać dla Twojej firmy dofinansowanie. To naprawdę nie jest trudne. Jeżeli masz pytania napisz lub zadzwoń do nas.
Zapraszamy!
![]() |
![]() |
Zdecydowanie polecam, dużo przydatnych informacji.
Dobrze się tego słuchało.
Szkolenie oparte na przykładach, zdecydowanie polecam