Outsourcing Inspektora Ochrony Danych to bardzo wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla firm i instytucji. Wiemy coś o tym, gdyż pełnimy funkcje doradcze w wielu miejscach, które są mocno zróżnicowane pod kątem przetwarzania danych osobowych. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług, jakie od kilkunastu lat nasza firma świadczy w obszarze bezpieczeństwa, zyskaliśmy zarówno doświadczenie jak i zaufanie wielu zadowolonych klientów. W przeciwieństwie do większości naszych konkurentów, nie powstaliśmy też „wczoraj”, lecz zgłębiamy tajniki bezpieczeństwa od lat. Nasz zespól tworzą wyspecjalizowani i kompetentni ludzie, którzy uwielbiają działać z pasją, myślą nieszablonowo i poszukują nowych wyzwań.
Inspektor Ochrony Danych (IOD) to osoba, która jest odpowiedzialna za działania zmierzające do zgodnego z aktualnymi przepisami przetwarzania danych osobowych. Ponadto, wspomaga czynności monitorujące pod kątem nowych zagrożeń. Obowiązek powołania na stanowisko Inspektora Ochrony Danych wynika ściśle z zakresu i charakteru danych osobowych, którymi dany podmiot dysponuje i które przetwarza. Przesłanki regulujące możliwości przetwarzania danych mają różne źródła, a ich interpretacja jest często niejednoznaczna dla laika, dlatego już w tym miejscu powinniście Państwo rozważyć konsultację z nami w celu weryfikacji pod kątem konieczności spełnienia tego wymogu. RODO zaleca, aby Inspektor Ochrony Danych działał w sposób całkowicie niezależny. Praktyka jednak pokazuje, że pracownik etatowy może nie mieć tutaj niezależnego i obiektywnego spojrzenia na pewne obszary. Przekazanie funkcji Inspektora naszej firmie, jest zatem interesującą możliwością, zarówno z punktu widzenia ekonomicznego jak i dobrych praktyk przewidzianych w Rozporządzeniu Europejskim.
Nasza oferta
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych
- Pełnienie roli punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych
- Przygotowanie lub aktualizacja zalecanych dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych
- Zidentyfikowanie elementów mających istotny wpływ na późniejsze szacowanie ryzyka i decyzję do zastosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa
- Przygotowanie i aktualizacja rejestrów czynności przetwarzania
- Stworzenie odpowiednich klauzul informacyjnych
- Stworzenie odpowiednich klauzul zgód na przetwarzanie danych osobowych
- Sformułowanie odpowiednich umów powierzenia przetwarzania
- Pomoc w szacowaniu ryzyka i udokumentowaniu szacowania ryzyka
- Kontakt ze Zleceniodawcą w przypadku wszelkich pytań lub wątpliwości, w szczególności w przypadku incydentów mogących być naruszeniami ochrony danych osobowych
- Odpowiadanie na pytania, skargi lub wnioski zgłaszane przez osoby, których dane są przetwarzane
- Informowanie o zmianach w przepisach lub wytycznych, jeżeli mogą mieć one wpływ na przetwarzanie danych
- Rekomendowanie konsultacji z organem nadzorczym w przypadku stwierdzenia, że jest to w interesie Zleceniodawcy, lub osób, których dane są przetwarzane
- Przeprowadzanie corocznych sprawdzeń w zakresie zgodności z przepisami o ochronie danych osobowych
- Łatwy dostęp do wykwalifikowanych ekspertów ds. ochrony danych osobowych, którzy zrealizują Państwa obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych
- Bezpieczeństwo organizacji i monitoring ryzyka związanego z obowiązkami administratora danych osobowych względem podmiotów danych osobowych
- Obsługa prawna naszej kancelarii
- Odciążenie pracowników zajmujących się dotąd tym tematem, a co za tym idzie możliwość powierzenia im innych, istotnych zadań biznesowych czy organizacyjnych
- Oszczędność pieniędzy – wbrew pozorom skalkulowanie kosztów związanych z zalecanym i regularnym szkoleniem etatowego pracownika, dodatków związanych z pełnieniem przez Niego nowych funkcji, czy wreszcie ryzyko otrzymania kary za niepoprawne przestrzeganie przepisów, niejednokrotnie daje wynik kilkukrotnie wyższy od kosztów naszej opieki
- Dedykowana skrzynka pocztowa Inspektora Ochrony Danych – bezpośredni kontakt, który można podać wszystkim zainteresowanym przetwarzaniem danych przez Państwa organizację
- Banki spółdzielcze
- Urzędy miejskie
- Urzędy gminne
- Starostwa powiatowe
- Powiatowe urzędy pracy
- Placówki oświatowe
- Sądy
- Prokuratury
- Małe i średnie firmy
- oraz wiele innych
- Audyt zgodności z RODO
- Audyt zgodności z wymogami Krajowych Ram Interoperacyjności
- Audyt zgodności z wytycznymi Rekomendacji „D” KNF
- Audyt bezpieczeństwa informacji według ISO 27001
- Testy penetracyjne
- Audyt legalności oprogramowania (Microsoft Certification)
- Dedykowane szkolenia z obszaru ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa
- Rozwiązania chmurowe (Microsoft Azure, Office 365, Teams)
- Kasowanie danych metodą magnetyczną (Degausser Mediaeraser MD 103)