Moduł 1: Wprowadzenie do Office 365
W tym module przedstawimy krótki przegląd tego, czym jest Office 365, gdzie przechowywane są dane i jakie są dostępne opcje subskrypcji. Omówimy także, jak uzyskać dostęp do Office 365 i gdzie można to zrobić. Doprowadzi to do dyskusji na temat korzyści dla użytkowników końcowych.
Zajęcia
- Czym jest Office 365?
- Plany Office 365
- Aplikacje Office 365
- Obsługa przeglądarek
- Rozpoczęcie pracy - Logowanie do Office 365
- Aktualizacja profilu w Delve
Laboratorium: Rozpoczęcie pracy z Office 365
- Logowanie do Office 365
- Aktualizacja profilu w Delve
Moduł 2: Zarządzanie Zawartością za pomocą OneDrive
Typowo organizacje pracują na współdzielonych dyskach i mogą mieć również dysk na pliki osobiste. OneDrive zastępuje ten osobisty dysk. Omówimy, kiedy należy używać OneDrive i, co ważniejsze, kiedy personel nie powinien używać OneDrive. Pokażemy, jak można uzyskać dostęp do OneDrive i zsynchronizować go z urządzeniami. Omówimy opcje udostępniania plików i folderów oraz korzyści z wersji i kosza. Przyjrzymy się również szczegółom pliku dostępnym dla nas w celach audytowych i wyszukiwania.
Zajęcia
- Dodawanie i organizowanie zawartości
- Historia wersji
- Usuwanie i przywracanie plików
- Udostępnianie plików
- Szczegóły pliku
- Synchronizacja plików na urządzeniu
Laboratorium: Zarządzanie Zawartością za pomocą OneDrive
- Utwórz folder
- Utwórz i zmień plik w przeglądarce
- Przywróć poprzednią wersję
- Usuń i przywróć plik
- Udostępnij plik
- Zarządzaj udostępnianiem plików
Moduł 3: Praca z Aplikacjami Office
W tym module przyjrzymy się bardziej znanym aplikacjom biurowym i omówimy, kiedy należy używać lokalnej kopii aplikacji, a kiedy przeglądarkowej wersji. Omówimy także, w jaki sposób są one integrowane z innymi aplikacjami, takimi jak zapisywanie załączników w OneDrive lub Grupach. Moduł ten omówi również sposoby współpracy z kolegami poprzez współtworzenie dokumentów.
Zajęcia
- Praca z e-mailami w Outlook online
- Zarządzanie załącznikami
- Tworzenie spotkań
- Zasada Nieobecności
- Word/Excel i PowerPoint Online
- Notatniki OneNote
Laboratorium: Praca z Aplikacjami Office
- Utwórz e-mail w Outlook online
- Dodaj załącznik do e-maila
- Utwórz spotkanie
- Ustaw regułę Nieobecności
- Utwórz dokument Word online
Moduł 4: Współpraca z SharePoint Online
SharePoint może być wieloma różnymi rzeczami dla różnych organizacji. Niektóre będą używać SharePoint jako intranetu, inne jako ekstranetu, aby udostępniać zawartość zewnętrznym dostawcom. Wiele organizacji będzie używać SharePoint jako narzędzia do zarządzania dokumentami. Przyjrzymy się różnym sposobom wykorzystania SharePoint Online. W tym module skupimy się głównie na współpracy w zakresie dokumentów. Przyjrzymy się korzyściom płynącym z dodawania metadanych do dokumentów i sposób, w jaki można wykorzystać te metadane do tworzenia różnych widoków danych, a także sortowanie i filtrowanie danych. Pokażemy, co można osiągnąć za pomocą powiadomień, przepływów pracy i zatwierdzania dokumentów. Omówimy również, jak udostępniać dokumenty wewnętrznie i zewnętrznie. Na koniec zajmiemy się stronami komunikacyjnymi i przyjrzymy się edycji stron i dodawaniu części stron.
Zajęcia
- Tworzenie witryn zespołowych
- Praca z bibliotekami dokumentów
- Dodawanie kolumn metadanych
- Praca z widokami
- Jak ustawić powiadomienie o bibliotece dokumentów
- Tworzenie elementów wiadomości
- Strony komunikacyjne
- Edycja stron
- Dodawanie części stron
Laboratorium: Współpraca z SharePoint Online
- Utwórz nową witrynę zespołową
- Utwórz nową bibliotekę dokumentów
- Dodaj kolumnę
- Utwórz widok
- Ustawienie powiadomienia
- Utwórz stronę wiadomości
Moduł 5: Współpraca z Grupami
Grupy Office 365 są integralną częścią Office 365. Nie wszystkie organizacje wykorzystują możliwości współpracy tych grup za pośrednictwem Outlooka. Omówimy, jak użytkownicy końcowi mogą komunikować się i udostępniać dokumenty bezpośrednio z Outlooka. Będzie demonstracja obszaru rozmowy, który jest skrzynką pocztową udostępnioną, wspólnym kalendarzem, notatnikiem i Plannerem w ramach tego modułu. Omówimy również inne aplikacje tworzone podczas tworzenia grupy 365. Wreszcie omówimy, kiedy należy współpracować z Grupami.
Zajęcia
- Tworzenie grup
- Dodawanie plików
- Używanie kalendarza Grupy
- Dodawanie członków
- Dodawanie zadań do Planner
- Używanie Notatnika OneNote
- Nawigacja do witryny SharePoint
Laboratorium: Współpraca z Grupami
- Utwórz nową grupę
- Prześlij plik
- Dodaj spotkanie do kalendarza grupy
- Dodaj członków
- Dodaj zadania do Planner
- Nawigacja do notatnika OneNote
Moduł 6: Współpraca z Teams
Microsoft Teams to nowy sposób współpracy, zapewniający m.in. funkcje z Skype for Business. Jest to obszar, w którym użytkownicy końcowi mogą pracować nad dokumentami z innymi członkami zespołu, prowadzić rozmowy na temat dokumentów, planować spotkania i omawiać je w kanale zespołu. Możesz także rozmawiać bezpośrednio z kolegami, prowadzić rozmowy wideo lub głosowe i nagrywać spotkania. Celem Teams jest umożliwienie znalezienia wszystkich informacji dotyczących określonego aspektu projektu lub zespołu w jednym miejscu. W trakcie tego modułu będzie demonstracja każdego aspektu Teams i dyskusja na temat tego, dlaczego i jak możesz go wykorzystać w organizacji.
Zajęcia
Laboratorium: Współpraca z Teams
- Utwórz nowy zespół
- Dodaj członków do zespołu
- Dodaj nowy kanał
- Rozpocznij rozmowę w kanale
- Dodaj kilka plików
- Utwórz kartę z pliku
- Zaplanuj nowe spotkanie w kanale
Moduł 7: Praca z Wideo za pomocą Stream
Microsoft Stream to korporacyjny kanał YouTube. Omówimy, jak możemy zorganizować naszą zawartość wideo w grupy i kanały. Będzie demonstracja, jak zintegrować wideo ze Stream na stronach SharePoint. Przyjrzymy się także dodaniu Stream do Teams. W ramach modułu omówimy również dodatkowe funkcje dostępne w Stream po uaktualnieniu subskrypcji, w tym usługi transkrypcji i wyszukiwania osób.
Zajęcia
- Przesyłanie wideo
- Kanały w Stream
- Udostępnianie zawartości
- Śledzenie kanałów
Laboratorium: Praca z Wideo za pomocą Stream
- Prześlij wideo do Stream
- Utwórz kanał
- Dodaj swoje wideo do kanału
- Śledź kanał
Moduł 8: Zaangażowanie Kolegów za pomocą Delve, Sway i Yammer
Delve pozwala znaleźć treści, które są dla Ciebie istotne, wszystko w jednym miejscu, czy to coś, co stworzyłeś, czy też kolega dzieli się z Tobą treściami. Możesz także dostosować swój własny profil, aby ułatwić innym znalezienie Cię. Przyjrzymy się, jak możemy promować siebie w Delve i wykorzystać funkcję wyszukiwania w Delve, aby śledzić kolegów. Sway pozwala nam tworzyć wizualne prezentacje, wykorzystując szablony i grafiki oraz zawartość z szerokiego zakresu źródeł. Te strony internetowe można udostępniać wewnętrznie i zewnętrznie. Yammer to korporacyjne miejsce społecznościowe, które można używać do rozmów z grupami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Można udostępniać pliki, a dodatkowe funkcje społecznościowe, takie jak ankiety, pozwalają na komunikację z dużymi grupami osób i szybkie uzyskiwanie opinii zwrotnej.
Zajęcia
- Szukanie osób w Delve
- Śledzenie kolegów
- Sposoby tworzenia Sway
- Udostępnianie Sway
- Grupy Yammer
- Dyskusje w Yammer
- Tworzenie ankiet w Yammer
Laboratorium: Zaangażowanie Kolegów za pomocą Delve, Sway & Yammer
- Przejdź do Delve
- Śledź kolegę
- Utwórz Sway z dokumentu Word
- Udostępnij Sway koledze
- Utwórz grupę w Yammer
- Utwórz ankietę
Moduł 9: Praca z Danymi za pomocą Power BI, PowerApps, Flow i Forms
Przechowywanie informacji w różnych lokalizacjach w Office 365 można usprawnić za pomocą automatyzacji, zbierania danych, pracy mobilnej i wizualizacji informacji. Znane jako Trylogia Power, Power BI oferuje możliwość prezentacji surowych danych jako raportów i pulpitów nawigacyjnych. PowerApps umożliwia tworzenie aplikacji dla urządzeń mobilnych, oferując formularze i wizualizacje wspierające różnorodne działania biznesowe. Flow można używać do automatyzacji procesów, które mogą być manualne, takie jak zatwierdzanie, aktualizacje, komunikacja i wiele więcej. Formularze pozwalają na skonfigurowanie ankiet i quizów do użytku indywidualnego lub grupowego, dzięki czemu można szybko uzyskać opinie zwrotne od użytkowników końcowych. W trakcie modułu zobaczysz demonstrację tego, jak PowerApps można wykorzystać do dostosowywania formularzy w SharePoint, a następnie do tworzenia aplikacji mobilnej do aktualizacji listy SharePoint.
Zajęcia
- Czym jest Power BI i jak to wygląda
- Używanie łączników
- Używanie formularzy Microsoft Forms
- Używanie Flow i dostępnych łączników
- Tworzenie aplikacji mobilnych za pomocą PowerApps
Laboratorium: Praca z Danymi za pomocą Power BI, PowerApps, Flow & Forms
- Przejrzyj Power BI i zbadaj niektóre dostępne dla Ciebie szablony
- Utwórz formularz opinii
- Utwórz Flow, który wysyła e-mail na podstawie Twojego formularza