Celem szkolenia „Bezpieczny bank, czyli jak bezpiecznie pracować w systemach teleinformatycznych” jest przygotowanie uczestników do do bezpiecznej pracy z komputerem w infrastrukturze bankowej.
W zakresie wiedzy:
Jak szyfrować dane
Jak bezpiecznie pracować w systemach teleinformatycznych
Jakie są techniki najczęstszych ataków hakerskich
Jakie są techniki najczęstszych wyłudzeń danych
Jakie są techniki najczęstszych ataków socjotechnicznych
Jakie są techniki mailingowe (phishing, ransomware)
W zakresie umiejętności:
Umiejętność szyfrowania danych
Umiejętność tworzenia silnych haseł i zarządzania nimi
Umiejętność bezpiecznej pracy w systemach teleinformatycznych
Umiejętność rozpoznawania zagrożeń w systemach teleinformatycznych i odpowiedniego reagowania na nie
Umiejętność rozpoznawania technik socjotechnicznych i odpowiedniego reagowania na nie
W zakresie kompetencji społecznych:
Zyska pewność siebie w kontakcie z klientami
Będzie sprawniej komunikował się w zespole
Zwiększy swobodę i poczucie bezpieczeństwa w pracy
Osoba uczestnicząca w szkoleniu otrzyma certyfikat uczestnictwa potwierdzający nabycie wiedzy, wzrost umiejętności i kompetencji społecznych, które przyczynią się do jego rozwoju a tym samym rozwoju przedsiębiorstwa
Konspekt
Moduły
1. 1. Kategorie, źródła, cele i skutki ataków cybernetycznych. Człowiek, najsłabszym ogniwem w systemie informatycznym banku.
2. 2. Zagrożenia społeczne oraz ataki wykorzystujące technologie informatyczne skierowane na pracowników banku w oparciu o szereg praktycznych przykładów.
3. 3. Złośliwe oprogramowanie. Jak nie paść ofiarą oszustów?
4. 4. Bezpieczne hasło dla systemów bankowych. Metody tworzenia.