Moduł 1: Składnia C#
Microsoft .NET 6 dostarcza kompleksową platformę deweloperską, którą można użyć do budowania, wdrażania i zarządzania aplikacjami i usługami. Korzystając z .NET, można tworzyć wizualnie atrakcyjne aplikacje, umożliwiać płynną komunikację między granicami technologii oraz zapewniać obsługę szerokiego zakresu procesów biznesowych.
W tym module dowiesz się o niektórych podstawowych funkcjach dostarczanych przez .NET i Microsoft Visual Studio. Będziesz również uczyć się o niektórych podstawowych konstrukcjach języka C#, które umożliwią Ci rozpoczęcie pracy nad aplikacjami .NET.
Lekcje
- Lekcja 1: Pisanie aplikacji w C# i .NET
- Lekcja 2: Typy danych i wyrażenia
- Lekcja 3: Konstrukty języka C#
Laboratorium: Składnia C#
Moduł 2: Koncepcje języka C#
Aplikacje często składają się z logicznych jednostek funkcjonalnych wykonujących określone funkcje, takie jak dostarczanie dostępu do danych lub uruchamianie pewnego przetwarzania logicznego. C# jest językiem obiektowym i używa koncepcji metod do enkapsulacji logicznych jednostek funkcjonalnych. Chociaż dobrą praktyką jest posiadanie metod, które wykonują tylko jedną rzecz, mogą być one tak proste lub skomplikowane, jak chcesz. Ważne jest również rozważenie, co dzieje się ze stanem Twojej aplikacji, gdy wystąpi wyjątek w metodzie.
Lekcje
- Lekcja 1: Metody
- Lekcja 2: Przeciążanie metod
- Lekcja 3: Obsługa wyjątków
- Lekcja 4: Monitorowanie
Laboratorium: Koncepcje języka C#
- Metody
- Przeciążanie metod
- Obsługa wyjątków
- Monitorowanie
Moduł 3: Struktury, kolekcje i zdarzenia w języku C#
Aby tworzyć efektywne aplikacje, najpierw musisz nauczyć się kilku podstawowych konstrukcji języka C#. Musisz wiedzieć, jak tworzyć proste struktury do reprezentowania elementów danych, z którymi pracujesz. Musisz wiedzieć, jak zorganizować te struktury w kolekcje, aby można było dodawać, pobierać i iterować po elementach. Wreszcie musisz wiedzieć, jak subskrybować zdarzenia, aby reagować na działania użytkowników.
Lekcje
- Lekcja 1: Struktury
- Lekcja 2: Wyliczenia
- Lekcja 3: Wbudowane kolekcje
- Lekcja 4: Zdarzenia
Laboratorium: Struktury, kolekcje i zdarzenia w języku C#
- Struktury
- Wyliczenia
- Wbudowane kolekcje
- Zdarzenia
Moduł 4: Klasy w języku C#
W tym module nauczysz się, jak używać interfejsów i klas do definiowania i tworzenia własnych niestandardowych, wielokrotnego użytku typów. Nauczysz się również, jak tworzyć i używać wyliczalnych kolekcji typów bezpiecznych.
Lekcje
- Lekcja 1: Tworzenie klas
- Lekcja 2: Interfejsy
- Lekcja 3: Zrozumienie generyków w języku C#
Laboratorium: Klasy w języku C#
- Tworzenie klas
- Interfejsy
- Zrozumienie generyków w języku C#
Moduł 5: Dziedziczenie w języku C#
W tym module nauczysz się, jak używać dziedziczenia do tworzenia hierarchii klas i rozszerzania typów .NET.
Lekcje
- Lekcja 1: Hierarchie klas
- Lekcja 2: Polimorfizm
- Lekcja 3: Rozszerzanie klas
Laboratorium: Dziedziczenie w języku C#
- Hierarchie klas
- Polimorfizm
- Rozszerzanie klas
Moduł 6: Wejście/Wyjście
W tym module nauczysz się, jak czytać i zapisywać dane za pomocą operacji wejścia/wyjścia systemu plików, jak serializować i deserializować dane do systemu plików oraz jak czytać i zapisywać dane do systemu plików za pomocą strumieni.
Lekcje
- Lekcja 1: Wejście/Wyjście plików
- Lekcja 2: Serializacja i deserializacja
- Lekcja 3: Strumienie
Laboratorium: Wejście/Wyjście
- Wejście/Wyjście plików
- Serializacja i deserializacja
- Strumienie
Moduł 7: Dostęp do bazy danych
W tym module nauczysz się, jak korzystać z Entity Framework i jak zapytać wiele rodzajów danych za pomocą Language-Integrated Query (LINQ).
Lekcje
- Lekcja 1: Entity Framework
- Lekcja 2: LINQ
Laboratorium: Dostęp do bazy danych
Moduł 8: Korzystanie z sieci
W tym module nauczysz się, jak używać klas żądania i odpowiedzi w przestrzeni nazw System.Net do bezpośredniego manipulowania zdalnymi źródłami danych. Dowiesz się również o REST i OData oraz krótko przyjrzymy się ASP.NET Core MVC.
Lekcje
- Lekcja 1: Usługi sieciowe
- Lekcja 2: REST i OData
- Lekcja 3: ASP.NET Core MVC
Laboratorium: Korzystanie z sieci
- Usługi sieciowe
- REST i OData
- ASP.NET Core MVC
Moduł 9: Interfejsy użytkownika graficznego
W tym module nauczysz się, jak używać Extensible Application Markup Language (XAML) i Windows Presentation Foundation (WPF) do tworzenia atrakcyjnych interfejsów użytkownika.
Lekcje
- Lekcja 1: Używanie frameworków interfejsu użytkownika
- Lekcja 2: Wiązanie danych
- Lekcja 3: Stylizacja interfejsu użytkownika
Laboratorium: Interfejsy użytkownika graficznego
- Używanie frameworków interfejsu użytkownika
- Wiązanie danych
- Stylizacja interfejsu użytkownika
Moduł 10: Wydajność aplikacji
W tym module nauczysz się, jak poprawić wydajność swoich aplikacji przez rozproszenie operacji na wiele wątków.
Lekcje
- Lekcja 1: Wielozadaniowość
- Lekcja 2: Asynchroniczne wywołania
- Lekcja 3: Radzenie sobie z konfliktami
Laboratorium: Instalacja i konfiguracja systemu Windows 7
- Wielozadaniowość
- Asynchroniczne wywołania
- Radzenie sobie z konfliktami
Moduł 11: Interoperacyjność C#
W tym module nauczysz się, jak współpracować z niezarządzanym kodem w swoich aplikacjach i jak zapewnić, że Twój kod zwalnia wszelkie niezarządzane zasoby.
Lekcje
- Lekcja 1: Dynamiczne obiekty
- Lekcja 2: Zarządzanie zasobami
Laboratorium: Interoperacyjność C#
- Dynamiczne obiekty
- Zarządzanie zasobami
Moduł 12: Projektowanie dla ponownego użycia
W tym module nauczysz się, jak korzystać z istniejących zestawów przez wykorzystanie refleksji oraz jak dodać dodatkowe metadane do typów i elementów członkowskich typów za pomocą atrybutów. Nauczysz się również, jak generować kod w czasie wykonania za pomocą Modelu Obiektowego Dokumentu Kodeksu (CodeDOM) oraz jak zarządzać zestawami .NET.
Lekcje
- Lekcja 1: Metadane
- Lekcja 2: Atrybuty
- Lekcja 3: Generowanie kodu
- Lekcja 4: Zestawy
Laboratorium: Projektowanie dla ponownego użycia
- Metadane
- Atrybuty
- Generowanie kodu
- Zestawy