Moduł 1: Wprowadzenie do SharePoint 2019
Zacznijmy od SharePoint 2019, przedstawiając Ci jego fantastyczną gamę funkcji. Zaprezentujemy popularne zastosowania SharePoint 2019 do zarządzania i udostępniania treści, tworzenia atrakcyjnych stron internetowych, automatyzacji procesów biznesowych i pracy w czasie rzeczywistym dzięki współautorstwu. Omówimy również, kto będą typowymi użytkownikami naszych witryn oraz rolę administratora kolekcji witryn. Właściciele witryn są zaufani do funkcji, które w innych systemach biznesowych zwykle dostępne są tylko dla programistów. Jako nowy właściciel witryny jesteśmy pewni, że będziesz zaskoczony potencjałem, jaki oferuje SharePoint 2019 dla użytkownika końcowego.
Lekcje
- Czym jest SharePoint?
- Centralne zarządzanie
- Strony internetowe
- Praca zespołowa
- Wyszukiwanie
- Doświadczenie społecznościowe
- Automatyzacja i przechwytywanie
- Integracja z pakietem Office
- Własność i dostęp
- Kto mógłby być dobrym właścicielem witryny?
- Inne unikalne role
- Administrator kolekcji witryn
- Administrator farmy
Lab : Wprowadzenie do SharePoint 2019
- Poruszanie się po SharePoint
- Korzystanie z aplikacji uruchamiającej
- Przesyłanie do OneDrive
- Aktualizowanie profilu Mój portal
Moduł 2: Tworzenie witryn
Czy zarządzasz istniejącymi witrynami, czy dopiero zaczynasz, uzupełnimy twoją obecną sytuację, omawiając hierarchię witryn i planując swoje witryny SharePoint. Pozwoli ci to zrozumieć istniejące witryny, które inni stworzyli, oraz podjąć dobre decyzje podczas tworzenia nowych witryn. Jako właściciel witryny zostaniesz zapoznany z wyborem szablonów witryn. Wykorzystasz różnorodne popularne szablony witryn, aby lepiej zrozumieć funkcję każdej witryny i jej odpowiednie zastosowanie. Gdy twoja witryna będzie gotowa, zmienimy również wygląd i styl twojej witryny. Nawet możesz spróbować zastosować swój brand biznesowy do swojej witryny. Zbudujemy także pasek nawigacyjny, prosty, ale potężny sposób pomocy użytkownikom w poruszaniu się między stronami internetowymi.
Lekcje
- Planowanie swoich witryn
- Wyjaśnienie Farmy, Kolekcji witryn i podwitryn
- Konfiguracja hybrydowa
- Adresy internetowe
- Wyjaśnienie kolekcji witryn
- Dlaczego tworzyć podwitryny?
- Tworzenie kolekcji witryn: klasyczne i nowoczesne
- Prośba o nową witrynę
- Poruszanie się po swojej witrynie zespołu
- Interfejs użytkownika: klasyczny vs. nowoczesny
- Skąd pochodzi klasyczny interfejs?
- Tworzenie podwitryn
- Szablony witryn
- Zastosowanie nowego motywu
- Budowanie nawigacji
- Usuwanie witryn
Lab : Tworzenie witryn
- Utwórz dwie podwitryny
- Usuń podwitrynę
- Przywróć witrynę
- Zaktualizuj nawigację
Moduł 3: Tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi
SharePoint oferuje bogatą gamę sposobów tworzenia stron internetowych. Dowiesz się, jak aktualizować stronę główną swojej witryny SharePoint tekstem, linkami, obrazami, filmami i częściami internetowymi. Pokażemy Ci również najlepsze praktyki przy tworzeniu wielu stron i łączeniu ich ze sobą. W większości szablonów witryn tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi jest prostym, szybkim i satysfakcjonującym sposobem prezentowania istotnych informacji i aplikacji. SharePoint może także być używany jako Intranet do wewnętrznych wiadomości. Ze względu na dużą widoczność tych witryn internetowych, często jest zwykłe umieszczenie większej kontroli nad publikacją nowych stron internetowych lub aktualizacjami istniejących stron. Z tego powodu SharePoint ma witryny publikacyjne i witryny komunikacyjne.
Lekcje
- Wprowadzenie do stron internetowych
- Typy stron internetowych
- Dodaj stronę witryny lub wiadomości
- Sekcje
- Części internetowe
- Szczegóły strony
- Zapisz, opublikuj, promuj i usuń strony
- Witryny komunikacyjne
- Strony klasycznej witryny zespołu
- Dodawanie i modyfikowanie treści strony wiki
- Dodawanie bogatej treści
- Części aplikacji i części internetowe
- Zarządzanie stronami
- Usuń stronę
- Strony z częściami internetowymi
- Witryny publikacyjne
- Tworzenie stron
- Układy stron
- Wersje
- Zawartość wielokrotnego użytku
- Zakończenie pracy z witryną publikacyjną
- Zaplanowanie strony publikacyjnej
- Zatwierdzenie publikacji
Lab : Tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi
- Posprzątaj stronę główną szkolenia
- Dodaj bogatą treść
- Utwórz nową stronę
- Opcjonalnie - Utwórz witrynę komunikacyjną
Moduł 4: Praca z aplikacjami
Aplikacje są wymagane do przechowywania informacji, takich jak wydarzenia, kontakty i pliki na stronie. SharePoint oferuje wybór aplikacji do różnych scenariuszy, z możliwością dostosowania ich do określonych wymagań biznesowych. Aplikacje można podzielić na Listy, Biblioteki i Aplikacje z MarketPlace. Listy SharePoint służą jako struktura kalendarzy, tablic dyskusyjnych, kontaktów i zadań. Ten moduł wyjaśnia koncepcję list, a następnie omawia popularne opcje. Biblioteka dokumentów to miejsce na stronie, gdzie można tworzyć, zbierać, aktualizować i udostępniać pliki, w tym dokumenty Worda, Excela, PowerPointa i PDF. Pokażemy Ci korzyści z korzystania z biblioteki i nauczymy, jak najlepiej pracować z plikami w bibliotece. Przedstawiona jest także wstęp do aplikacji lokalnych i z MarketPlace SharePoint, aby pokazać, jak rozszerzyć funkcjonalność witryny poza to, co dostarcza Microsoft w platformie SharePoint 2019.
Lekcje
- Wprowadzenie do aplikacji
- Wprowadzenie do bibliotek
- Wprowadzenie do list
- Aplikacje lokalne i z Marketplace
- Dodawanie aplikacji do witryny
- Tworzenie i zarządzanie kolumnami
- Publiczne i osobiste widoki
- Zarządzanie ustawieniami aplikacji
- Zatwierdzanie treści
- Wersjonowanie główne i podrzędne
- Zbiory dokumentów
- Przesyłanie plików do biblioteki
- Tworzenie i edycja plików
- Szablony plików
- Współautorstwo
- Sprawdzanie - Włączanie
- Właściwości plików, Sortuj, Filtruj i Szczegóły
- Widok szybkiej edycji
- Polecenia pliku
- Skopiuj link i udostępnij
- Foldery
- Kosz
- Śledzenie treści
- Synchronizacja OneDrive
- Praca z klasycznymi listami
Lab : Praca z aplikacjami
- Tworzenie nowej biblioteki
- Konfigurowanie kolumn i widoków
- Przesyłanie treści
- Konfigurowanie alertów i korzystanie z wersjonowania
- Tworzenie listy
- Usuwanie i przywracanie aplikacji
Moduł 5: Tworzenie procesów z Workflow
Workflowy są potężnym narzędziem efektywności, które można wykorzystać do organizowania i śledzenia zadań związanych z procesami, w tym procesami zatwierdzania. Workflowy zostaną zaprezentowane na przykładach z życia wziętych. Będziesz miał okazję budować workflowy i przeglądać postęp workflowu.
Lekcje
- Wprowadzenie do workflowów
- Dodawanie workflowów
- Scenariusze workflowów
- Usuwanie workflowów
- Tworzenie workflowów
- Narzędzia do workflowów firm trzecich
- Konfigurowanie ustawień workflowu
Lab : Tworzenie i uruchamianie workflowów
- Włącz funkcję workflowu
- Utwórz bibliotekę dla procedur
- Dodaj nowy workflow publikacyjny
- Przetestuj workflow
Moduł 6: Dostosowywanie zabezpieczeń
Bezpieczeństwo jest ważnym elementem każdej witryny. Zobaczysz demonstracje prowadzone przez instruktora najlepszych praktyk dodawania i usuwania kolegów z twojej witryny oraz definiowania ich poziomu dostępu. Jako właściciel witryny możesz dostosować poziomy uprawnień. Oznacza to, że możesz tworzyć poziomy dostępu, które są zgodne z odpowiedzialnościami użytkowników twoich witryn. Przykładem może być udzielenie grupie użytkowników uprawnień do przesyłania treści, ale nie do usuwania treści. Zobaczysz również, jak używać przycisku Udostępnij, aby szybko udostępniać dokumenty innym użytkownikom.
Lekcje
- Role SharePoint
- Zarządzanie dostępem do SharePoint
- Konfigurowanie żądań dostępu
- Udostępnianie witryny
- Udostępnianie plików
- Usuwanie użytkownika
- Dostosowywanie zabezpieczeń w SharePoint
- Tworzenie poziomów uprawnień
- Tworzenie grup zabezpieczeń SharePoint
- Zarządzanie dziedziczeniem
Lab : Dostosowywanie zabezpieczeń
- Udostępnij zawartość w bibliotece
- Utwórz nowe poziomy uprawnień
- Utwórz nową grupę zabezpieczeń
- Dodawanie i usuwanie użytkowników
- Modyfikowanie dziedziczenia witryn/aplikacji
Moduł 7: Praca z wyszukiwaniem
SharePoint umożliwia przechowywanie ogromnych ilości treści w różnych lokalizacjach. Ten moduł obejmuje zestaw narzędzi, które pomagają Ci skutecznie odnaleźć potrzebne informacje. Chociaż wyszukiwanie w SharePoint jest bogate i inteligentne, właściciele witryn mogą dostosowywać wyszukiwanie, aby poprawić jego odpowiedniość w organizacji. Pokażemy powszechne techniki stosowane przez właścicieli witryn do poprawy wyników wyszukiwania poprzez promowanie określonych treści, gdy używane jest określone słowo kluczowe.
Lekcje
- Profile
- Wprowadzenie do wyszukiwania w SharePoint
- Aplikacje wyszukiwania, Zbiory dokumentów i Foldery
- Lokalne wyszukiwanie witryny
- Wyniki wyszukiwania
- Wskazówki dotyczące wyszukiwania
- Promowane wyniki
Lab : Wyszukiwanie w SharePoint
- Wyszukaj treść w swojej bibliotece
- Znajdź treść ze swojej witryny
- Szukaj we wszystkich witrynach
- Opcjonalnie - Utwórz promowany wynik
Moduł 8: Zarządzanie treścią przedsiębiorstwa
Tradycyjnie zespoły korzystają z szablonów plików lub procesów manualnych, aby zapewnić, że informacje są zbierane i przechowywane prawidłowo. Może to być wybór, który podejmuje Twój zespół, lub decyzja bardziej uniwersalna w całej organizacji. W tym module pomożemy Twojemu zespołowi ustalić wielokrotnie używane szablony plików i zautomatyzować zarządzanie cyklem życia dokumentu. Przykładem tego może być automatyczne usuwanie starych niechcianych treści ze strony. Aby to osiągnąć, dowiesz się o różnych funkcjach SharePoint, takich jak zarządzane metadane, typy treści, polityki zarządzania informacjami, zarządzanie rekordami na miejscu i organizator treści.
Lekcje
- Usługa zarządzania metadanymi
- Polityki zarządzania informacjami
- Wprowadzenie do typów treści
- Centrum rekordów
- Tworzenie i zarządzanie typem treści
- Zarządzanie rekordami na miejscu
- Wdrożenie typów treści
- Organizator treści
- Użycie typów treści w aplikacjach
- Trwałe linki
- Centrala typów treści
Lab : Projektowanie architektury informacji
- Utwórz kolumny witryny
- Zaprojektuj typ treści
- Wdrożenie typu treści
- Konfiguracja zarządzania rekordami na miejscu