Szkolimy
i audytujemy od ponad 21 lat.

Szkolimy i audytujemy od ponad 21 lat.

SZKOLENIE PRZECIWDZIAŁANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU I BUDOWANIE DOBROSTANU PSYCHICZNEGO - Wsparcie białego personelu medycznego

Opinie
(0)
Dane szkolenia
Czas trwania
5 dni, 40 godzin
Poziom trudności
Możliwe opcje szkolenia
Zamów to szkolenie w Twojej firmie
Szkolenie hybrydowe. W NTG lub online, wybór należy do Ciebie
Język szkolenia
polski
Szkolenie Szkolenie Pozostałe ceny
Zaproponuj miejsce i termin
Informacje ogólne
Konspekt

MODUŁ 1 Zarządzanie zmianą i radzenie sobie w trudnych warunkach związanych z pandemią

  1. Zmiana – czym jest i jakie ma konsekwencje dla pracowników medycznych?
    • Emocje, przekonania, zachowania w procesie zmiany
    • Świadome i nieświadome źródła stresu-  rozpoznania myśli automatycznej
    • Typowe źródła stresu wywołanego zmianą i ich reakcje fizjologiczne w naszym życiu
  2. Zmiana, a potencjał ludzki – automatyczne reakcje
    • Naturalne reakcje na zmianę
    • Potrzeby i oczekiwania
  3. Jak wdrażać zmiany ?
    • Właściwa komunikacja w procesie zmiany
    • Rola lidera w procesie zmiany
    • Zwolennicy i oportuniści
  4. Budowanie odporności psychicznej – najlepszy sposób redukcji stresu 
    • Odporność psychiczna w procesie zmiany
    • Zmiana nawyków, sposobu myślenia
    • Przekonania wzmacniające jednostkę
    • Techniki wzmacnianie wytrwałości i poczucia siły wewnętrznej
    • Kształtowanie nowych zachowań, nowych nawyków
  5. Emocje – jak przejąć nad nimi kontrolę
    • Regulacja emocji w odniesieniu do sytuacji
    • Inteligencja emocjonalna względem samego siebie
  6. Antystresowy styl życia - jak zapobiegać zbyt wysokiemu poziomowi stresu
    • Jak chronić się przed utratą zdrowia z powodu czynników stresu

 

MODUŁ 2 Trening zwiększający skuteczność osobistą w pracy w środowisku medycznym (w warunkach wysokiego ryzyka i stresu)

  1. Co to jest skuteczność osobista i jak ją osiągnąć w zespołach medycznych?
  2. Jak osiągać więcej w działaniu przy mniejszym nakładzie
  3. Mechanizmy podejmowania decyzji w sytuacjach stresu
  4. Ustalanie priorytetów i walka z destraktorami i presją czasu
  5. Skuteczne techniki redukcji stresu w miejscu pracy
  6. Jak osiągnąć poziom świadomość siebie i umiejętność kontrolowania emocji
  7. Osobowość i jej składowe (charakter, temperament i wartości)
  8. Ciągły rozwój – jak stawać się bardziej skutecznym?
  9. Action plan – jak wykorzystać szkolenie by stać się bardziej skutecznym ?
    • Moje postanowienia i kroki ku zmianie
    • Moje wsparcie w kim i w czym?
    • Kolejna szansa kiedy nie uda się wprowadzać zmian?

 

MODUŁ 3 Warsztaty - Techniki redukcji stresu i przywracanie równowagi emocjonalnej

  1. Technika uwalniania negatywnych emocji wg dr D.Hawkinksa
  2. Techniki oddechowe
  3. Relaksacja - techniki
  4. Wizualizacje i afirmacji
  5. Krótkie formy medytacji
  6. Praca z ciałem przy redukcji stresu
  7. Aktywacja przywspółczulnego układu nerwowego
  8. Praca z przekonaniami
  9. Nowa tożsamość - Cele

 

MODUŁ 4 Budowanie dobrostanu psychicznego - w trosce o zdrowie psychiczne i fizyczne

  1. Budowanie odporności psychicznej
    • Optymizm życiowy i pozytywne nastawienie wgdr Martina Seligmana
    • Techniki umiejętnego akceptowania
    • Poszukiwanie rozwiązań w trudnych sytuacjach
    • Budowanie zaplecza
    • Świadoma odpowiedzialność
  2. Odnajdywanie potencjału i budowanie własnej wartości
  3. Nowe spojrzenie na sytuacje, na które nie mamy wpływu
  4. Praktyka wdzięczności wsparcie w redukcji napięcia i stresu

 

MODUŁ 5 Motywacja pracownika medycznego

  1. Autodiagnoza
    • Budowanie świadomość mocnych i słabych stron
    • Motywatory wewnętrzne – co mnie motywuje do działania?
  2. Motywacja
    • Motywacja, a automotywacja i samodyscyplina
    • Czynniki higieny, a motywatory
    • Dawniej nie było tak ciężko ….
  3. Psychologiczne aspekty wypływające na motywację pracownika medycznego
    • Pięgnowanie motywacji pracowników zawodów medycznych
    • Skuteczne techniki budowania motywacji wewnętrzne
  4. Flow i dobrostan
    • Holistyczna koncepcja człowieka
    • Empatia jej rola w odnajdywaniu dobrostanu psychicznego
    • ównowaga i balans słowa klucze
  5. Emocje - sterowalność w działaniu
    • Emocje jako reakcja organizmu na okoliczności
    • Świadomość emocji i ich wpływ na skutki zachowań
  6. Techniki automotywacji
    • Warsztaty – wzmacnianie osobowości w poszukiwaniu motywacji do pracy w warunkach trudnych i stresogennych
  7. Coaching – narzędzie wspierające rozwój

 

MODUŁ 6 Asertywność - postawa pożądana wobec roszczeniowego pacjenta, środowisk antyszczepionkowych, oraz trudnych relacji w środowisku pracy

  1. Zasady skutecznej komunikacji – wprowadzenie do asertywności
    • Autodiagnoza
    • Błędy w komunikacji i bariery komunikacyjne
    • Model prawidłowej komunikacji – szacunek – empatia - asertywność
  2. Koncepcja zachowań asertywnych wobec innych
    • Prawa wynikające z asertywności
    • Typy zachowań
    • Samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
  3. Jak zachować asertywność w kontaktach z „trudnymi” pacjentami, rozmówcami, współpracownikami
    • umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
    • umiejętność argumentowania
    • przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych,
    • reagowanie na formy krytyki i wyrażanie krytyki
    • udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
  4. Istota i typy konfliktów. Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników.
    • główne źródła konfliktów: specyfika zachowania pacjenta w sytuacji choroby różnice w oczekiwaniach różnice wartości lub poglądów
    • zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie
    • dynamika konfliktu - fazy: poprzedzająca, prowokacji, eskalacji, konfrontacji
    • style zachowania się przy opanowywaniu konfliktów - właściwe zachowanie w sporze.
    • konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów.
  5. Techniki asertywnych zachowań i obrony przed manipulacją
  6. Asertywne techniki rozwiązywania konfliktów
    • Poszukiwanie rozwiązań - technika partycypacji
    • Gesty zgody
    • Świadomość konfliktu

 

MODUŁ 7 Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy - w zespołach medycznych

  1. Prewencja konfliktu - zasady prawidłowego budowania relacji w zespołach
    • Diagnoza zespołów - w obszarze „współpraca, a rywalizacja”
    • Antagonizmy, zespół, a grupy
    • Budowanie atmosfery wzajemnej współpracy
    • Sposoby i techniki właściwej komunikacji
    • Komunikat „ja”, komunikat „ty”
    • Informacja zwrotna - asertywny feedback
    • Delegowanie zadań
  2. Konflikt w zespole – jak sobie z nim radzić?
    • Właściwe zachowanie w sporze
    • Główne metody rozwiązywania konfliktów
    • Bariery komunikacyjne, a rozwiązywanie konfliktów.
    • Asertywność postawa pożądana
  3. Skuteczny zespół
    • Jak osiągnąć najwyższy poziom współpracy i wspólnotowości
    • Rola komunikacji w budowaniu dobrych realcji w zespole medycznym
    • Budowanie zaufania i atmosfery współpracy w zespole
  4. Komunikacja - podstawowe narzędzie budowania zespołu
    • Siła słów – jak mówić o  tym co ważne dla zespołu, lidera
    • Techniki zadawania pytań, słyszę nie tylko słucham
    • Konsekwencje nie przestrzegania podstawowych reguł komunikacji
  5. W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi
    • Komunikat  „JA” jako podstawowe narzędzie komunikowania wątpliwości
    • Co nas powstrzymuje przed powiedzeniem "nie"
  6. Jak prezentować asertywne postawy i bronić się przed manipulacją
Pokaż więcej
W cenę szkolenia wliczono
  • Certyfikat ukończenia szkolenia – honorowany na terenie całego kraju
  • Autorskie materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź papierowej
  • Gwarancja jakości szkolenia
  • Materiały szkoleniowe, notatnik, długopis
  • Kontakt z trenerem po szkoleniu
  • Kawa, herbata, słodki poczęstunek (w przypadku szkoleniach stacjonarnych)

 

Spółka posiada wpis do ewidencji placówek niepublicznych   Nr ew. ES.VIII.4320-6/p.n./2003 wydany z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi

Dofinansowanie

Zachęcamy do skorzystania z możliwości dofinansowania szkoleń oferowanych przez naszą firmę. Dostępne rozwiązania:

  • Wsparcie z Funduszy Europejskich (BUR) nawet do 85% na usługi rozwojowe dla przedsiębiorstw oraz osób indywidualnych.
  • Szkolenia dofinansowane z Krajowego Funduszu Szkoleniowego do 100% wartości szkolenia na kształcenia pracowników i pracodawców.

 

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji. Oferujemy pełne wsparcie w tym procesie.  

Zapraszamy!

 

 Dofinansowanie szkoleń KFS

 Dofinasowanie szkoleń PARP

 

Powiązane szkolenia
Bestsellery
Zamów to szkolenie w Twojej firmie

Najbliższy termin: 29-10-2024 09:00

Cena katalogowa: 530,00 zł netto (651,90 zł brutto)
2 dni / 16 godzin
1 oceny
Zamów to szkolenie w Twojej firmie

Najbliższy termin: 26-09-2024 09:00

Cena katalogowa: 1120,00 zł netto (1377,60 zł brutto)
Cena promocyjna: od 620,00 zł netto (762,60 zł brutto)
2 dni / 16 godzin
96 oceny
Zamów to szkolenie w Twojej firmie

Najbliższy termin: Prosimy o kontakt

Cena katalogowa: 490,00 zł netto (602,70 zł brutto)
2 dni / 8 godzin
oceny
Zamów to szkolenie w Twojej firmie

Najbliższy termin: Prosimy o kontakt

Cena katalogowa: 490,00 zł netto (602,70 zł brutto)
2 dni / 8 godzin
oceny
Zamów to szkolenie w Twojej firmie

Najbliższy termin: Prosimy o kontakt

Cena katalogowa: 1600,00 zł netto (1968,00 zł brutto)
2 dni / 16 godzin
5 oceny
Zamów to szkolenie w Twojej firmie

Najbliższy termin: 12-09-2024 09:00

Cena katalogowa: 1120,00 zł netto (1377,60 zł brutto)
Cena promocyjna: od 530,00 zł netto (651,90 zł brutto)
2 dni / 16 godzin
36 oceny
Możliwe terminy szkoleń
Zaproponuj miejsce i termin
Opinie
(0)
Dodaj
Dane szkolenia
  • Czas trwania: 5 dni , 40 godzin
  • Poziom trudności:
  • Język: polski
  • Język materiałów: polski
  • Prowadzący
  • Możliwe opcje szkolenia:
    Zamów to szkolenie w Twojej firmie
    Szkolenie hybrydowe. W NTG lub online, wybór należy do Ciebie